Šumi
Podjetje Šumi je v vsej svoji zgodovini iz družinske obrti preraslo v tovarno bonbonov. Izdelovali so malinovec, marmelado, napolitanke, čokolado, bonbone, žvečilne gumije in številne druge izdelke. V zbirke kustodiata za duhovno kulturo smo od podjetja Žito prejeli različne embalaže (polne ali prazne), promocijske izdelke, številne predloge za promocijske predmete in idejne zasnove.
Med zanimivejšimi predmeti je originalna diploma iz leta 1893, ki jo je Josipina Šumi prejela za svoje izdelke na mednarodni razstavi v Pragi. Med številčnejšimi predmeti so bonboni, ki so zaznamovali otroštvo generacije rojene v 70-ih in 80-ih letih 20. stoletja, kot so Visoki C, šššum jabolko, Fru-fru, softbon, penene živali in alpski mlečni bonbon. Ohranjene so številne embalaže, ki so se s časom spreminjale in so vir za preučevanje razvoja in napredka. Iz starejšega obdobja, ko se bonboni in ostale slaščice še niso prodajali v vnaprej določenih embalažah temveč po kosih oz. na kg, imamo ohranjeno stojalo za lizike.
O trendih na tržišču pričajo tudi sodobni promocijski izdelki kot so svinčniki, majice, kresničke, medvedki, skodelice, zvezki, urniki, pobarvanke, ravnila in koledarji, ki so prav tako postali del zbirke slovenskih blagovnih znamk.
Poleg podjetja Žito smo ob razstavi prejeli tudi nekaj donacij zasebnikov, ki so nam podarili predmete, kot npr. čigumi Bazooka, škatlico za čokoladne piruhe (pirhe) in napihljivo otroško blazino za v vodo. Pomembna pridobitev za našo zbirko je embalaža za sadni gelee, ki jo je oblikovala in podarila oblikovalka Majda Dobravec Lajovic. Le ta je leta 1960 oblikovala celostno grafično podobo podjetja Šumi in katere logotip v obliki tulipana se še danes uporablja kot zaščitni znak blagovne znamke Šumi. Veliko receptur za bonbone v 2. polovici 20. stol je zapisala Minka Grablovic, ki je muzeju po zaključku razstave podarila elaborat z naslovom Študija za proizvodnjo kandiranega sadja, ki so ga v Šumiju pripravili leta 1963. Elaborat je sedaj del knjižničnega gradiva knjižnice SEM.